16.6.13

Het Aardbeienkerkhof

Het aarbeienkerkhof

Eindelijk staat hij dan nu op mijn blog; het aardbeienkerkhof.

een klein stukje erover:
het Aardbeienkerkhof is een drager van menselijke maat, wat door vier dragers getild moet worden. In de drager hangen vergipste bloemen aan rood draad. Op deze wijze is het werk niet alleen een getuigenis van vergankelijkheid maar ook een oproep om het leven in al zijn schoonheid te vieren. Door dit werk uit het atelier naar buiten onder de mensen te brengen wordt mijn roep luider: zowel het memento mori (Gedenk te sterven) als het carpe diem (pluk de dag).


Met mijn opa heb ik het houten frame gemaakt, Hulde! Zonder hem was het niet gelukt!
Ook een bedankje aan Dide Hemmelder; zei heeft de processie foto's gemaakt.

Dit object is te zien op mijn eindexamenexpositie, van 3 t/m 7 juli
in: Artez hogeschool voor de kunsten Zwolle
Rhijnvis feithlaan 50







No comments:

Post a Comment